16 Ocak 2015 Cuma

"PATATESLİ ÇÖREK" aşkına

Kıtır kıtır deriz ya! ama bir diş ısırık aldığımızda ise aroması ile patatesin lezzetine yumuşak bir geçiş yaparız. "Patatesli Çörek"i en iyi bu şekilde tarif edebilirim. Siz de denemek isterseniz tarifiniz işte hazır ;) 

MALZEMELER

  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 2 su bardağı un (beyaz un)
  • 1 paket kuru maya
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 100 gr. yumuşak margarin veya tereyağ
  • 2 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker ya da 1 adet kesme şeker 
İÇ MALZEMESİ

3 adet patates (orta boy)
1 adet soğan
1 tutam maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz 
1 çay kaşığı karabiber 
1 tutam kişniş (kişnişi havanda dövüp ekleyebilirsiniz)
2 çorba kaşığı sıvı yağ

BAKMADAN GEÇME

Ilık süt ile kuru mayayı karıştırma esnasında homojen bir kıvama gelmesine dikkat edin. Karıştırdıktan sonra  5-10 dakika kadar mayalanmasını bekleyin. 


HAZIRLANIŞI

Karıştırma kabına unu alın havuz şeklini verin. İçerisine 1 adet yumurta, sıvı yağ, tereyağ ve tuzu ekleyin. Ocakta ılıştırdığınız süt, toz şeker ile kuru mayayı bir kapta iyice eritin. Mayayı karışımın içerisine yavaş yavaş ekleyin ve karıştırmaya devam edin. Kulak memesi kıvamına yakın hale gelene kadar yoğurun. Hamuru oda sıcaklığında 2 saat kadar üzeri örtülü (hava almayacak şekilde) olarak mayalanması için bekletin. 

İç malzemesi için; patatesleri haşlayın. Rende yardımı ile patatesleri rendeleyin. Küp şeklinde doğradığınız soğanı yağda pembeleşene kadar çevirin içine patatesler ile baharatları harmanlayın. Tezgaha aktardığınız hamuru 8 adet bezeye ayırın. Merdane yardımı ile 1,5-2 cm. kalınlığında açtığınız hamurların üzerine patatesli karışımı bir kaşık yardımı ile ortadan dışa doğru yayın. Hamurun dış kenarlarını parmak uçlarınız ile hafifçe içe doğru kıvırın, yumurtanın sarısını fırça yardımı ile üzerlerine sürün . Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 35-40 dakika kadar pişirin.   

Sevdikleriniz ile birlikte afiyetle yiyin :) 




6 yorum:

  1. Iste buu! Ilk firsatimda yapiyorum! Ellerine saglik👌

    YanıtlaSil
  2. Afiyet olsun Seloşum...sen gel ben bak daha neler neler yapacağım sana. Resimlerini bekliyorum https://www.facebook.com/pages/CakeBakehouse/788528417868538 ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Blog ziyreti ile sizi tanımış oldum...
    Patatesi her şekilde severim... börek olunca daha çok severim.. elinize sağlık... sevgiler..:)
    filizceyemekler

    YanıtlaSil
  4. Denemeleriniz olursa Filiz Hanım, haberim olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Yeni keşfettiğim bir blog çok guzel emeginize ellerinize saglik :) Bakmadam gecme köşesi cok guzel dusunulmuş kesinlikle cunku benim gibi hamur işlerinde acemi olan ve püf noktalarını bilmeyen çok kisi vardir :)

    İlginizi çekerse benim blogumun kapilari sonuna kadar aciktir bilginize ;)
    SEVGILER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginizi çektiğine ve de faydalı olduğuna çok sevindim. Ben de blogunuza hemen bakıyorum. Sevgiler :)

      Sil